Semlor, Chicago & Pannkakor

Hej bloggen!

I torsdags så träffades Lisa, Fille och jag för att baka semlor! Vi får ju ladda upp inför fettisdagen nästa vecka. Jag tycker det är väldigt trevligt att vi har våra små fix och bakdagar så att vi fortfarande håller oss till de svenska traditioner och så. Hemmagjorda semlor är alltid det bästa och inte nog med det så gjorde vi våran egna mandelmassa också. Mums mums! Min värdfamilj fick även äran att prova på semlor vilket jag trodde att dom inte alls skulle tycka om men jag hade fel, dom tyckte det var väldigt mumsigt! 

Igår så bjöd min tyska kompis Lisa med mig på musikalen CHICAGO här i Chicago ;) Jag har hört väldigt gott om den men aldrig sett den tidigare så jag var väldigt taggad. Vi körde dit och det är så otroligt vackert att göra in downtown oavsätt dagtid som nattid. Chicago är så underbart vackert, det känns overkligt varje gång jag ser skylinen. Musikalen var bra, härlig musik och dans men jag tyckte det var lite svårt att hänga med i storyn för varje sång var ett eget nummer saftigt som det var en historia.. Jag får helt enkelt se filmen så kanske jag hänger med bättre i vad den egentligen handlade om. 

När jag kom hem så kom Lisa, Fille, Madde och Madde över och vi kollade på "Runner runner", en ny film med Justin Timberlake. Jag var så himla trött efter musikalen så jag somnade därför kan jag tyvärr inte säga vad jag tyckte om filmen, haha! 

I morse så överraskade jag familjen med svenska pannkakor till frukost vilket var en stor hit, de älskade det! Svenska pannkakor är då alltid ett säkert kort!

 

 

~❤~

 

 
 
 

 

 

 

Kommentera inlägget här :