Bahamas ❤

Hej Bloggen!

 

I lördags  åkte Lise och jag på en mini semester till Bahamas. Jag har aldrig varit i Karibien förr så det var verkligen en härlig upplevelse. Vattnet var väldigt torkos blått, vita stränder överallt och det var massvis med palmer. De flesta husen och byggnaderna runt omkring var i härliga pastellfärger. allt var väldigt vackert och det var väldigt varmt. Det är inte så stor säsong på Bahamas nu i juni, juli och augusti för det är mycket regn och åskskurar. Vi fick oss lite sol och bad och även om det kom en skur så varade den i ca 30 minuter och det var varmt ändå så man kunde vara ute. Vi hägde mycket på hotellet och tog det mest lugnt men vi åkte downtown en kväll också och kollade runt lite. 

En av dagarna åkte vi ut till en lagun för att bada med delfiner. Det var jättehäftigt! Väldigt vackert. vi åkte dit med båt sen badade vi med en delfin i havet och inte i en pool vilket jag tycke var mycket häftigare. Vi fick klappa, mata, krama, puss, danska och kela med delfinen Shawn. Han var jätte fin och duktig. Jag är så glad att jag tog modet att göra detta trotts mina rädslor. Tack Lisa för att vi gjorde det här och tack till mig själv - är väldigt stolt!

 

~❤~

 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :