Weekend class 1

Hej bloggen!

I helgen så spenderade jag min första tid på college! Jag tog en weekendclass på NLU som handlade om USA/Chicago/att vara aupair. Det var en väldigt trevlig class och den var intressant också. Jag hade turen att inte vara ensam svensk i klassen utan Linnea var också med, tack och lov. Det hade varit en pina att vara ensam så jag är glad att vi hade varann. Själva klassen i sig var väldigt bra och så men människorna var lite speciella karaktärer om man får lov att uttrycka sig så.

Weekendclassen började på fredag efter middag och slutade på söndag kväll. Vi gjorde allt från att lärda oss om USA politik och historia till att åka sightseeing båt/trolley och ha scavenger hunt. Vädret som helgen bjöd på var unbelivable! vi hade runt 26C grader på fredag och lördag vilket kändes så overkligt! Efter denna vintern så hade jag glömt hur det kändes att gå barnet och känns hetta från solen. Men Chicago är som sagt Chicago och har sina snabba omväxlingar i vädret så söndagen bjöd på en varm och härlig morgon som turned out to be en dimmig och regnig eftermiddag med temperaturen runt 7C grader. Men det gjorde inget eftersom vi inte var ute så mycket just då så vi påverkades inte jätte mycket av det. 

Måndagens väder var en ännu lustigare konstrast -> -4 och snö! Så alla gräsmattor var vita igen.. Hur ska detta gå, Chicago skippade sommaren i år och körde den bara över en helg!

 Kram på er!

 ~❤~

 
 

 

Kommentera inlägget här :