10 månader

Hej Bloggen!

Idag var det 10 månader sedan jag lämnade Sverige och begav mig på mitt äventyr här på andra sidan Atlanten. Det känns helt galet! Idag var det också min värdpappas födelsedag så vi hade fullt med överraskningar planerat för honom! Min lillkille hade bestämt redan igår att han ville överraska sin pappa med ett baseball kalas - Chicago Cubs. Inte nog med det så fick jag även ett sms innan läggdags att han (min värdpappa då) köpt biljetter inför dagens Cubs match! Snacka om perfect tajming. Så idag har jag och lillkillen fixat och donat för kalaset - bakat tårta, blåst upp ballonger, slagit in presenter, gjort plakat m.m. Vi han också ta en vända till parken så han fick leka av sig med en kompis och äta glass - glassen var dessutom gratis bara för vi inte hade kontanter! Mot eftermiddagen när de andra två killarna kom hem så gjorde vi den sista myntningen innan vi begav oss mot Wrigley Field och Cubs matchen! Det var perfekt väder för match - strålande sol och perfekt temperatur! Dessutom var det en jämn match som vi även tog hem. Väl hemma igen så blev min värdpappa riktigt över raskas av allt vi fixat med under dagen och det slutade med att vi satt runt matbordet och åt tårta 11 på natten. Jag är mindre glad att jag är den som ska få upp boysen imorgon bitti innan skolan….

 

Godnatt 

 

~~



 
 

Kommentera inlägget här :