En liten midsommar hälsning från staterna!

Glad Midsommar!

 

Midsommar firade Lisa och jag med våra värdbarn på dagen med midsommar lunch och lekar! Det var väldigt uppskattat och vi hade så roligt. Min barn som inte är svenskar tyckte det var så konstigt att vi åt samma mat igen som vi åt i påskas. 

Senare mot kvällen så kom min kära familj från Sverige! Det var en känslosamt med glatt möte. Vi hade lockout tillsammans med min värdfamilj och lekte hela kvällen trotts att min familj hade varit vakna i ca 27 timmar. Efter det kom alla svenska tjejer över som hade firat midsommar ihop så avslutade vi det hemma hos mig tillsammans med min familj och värdfamilj. 

Vi var även på ett svenskt midsommar firande hemma hos en svensk/amerikansk familj dagen efter midsommar. Det var verkligen super roligt - vi hade dags runt midsommarstången, åt sill, drack snaps och sjöng snaps visor. Trotts att vi inte hade några svenska jordgubbar lyckades jag göra en helt ok jordgubbstårta som var väldigt uppskattad. 

Sen kom det en tornado varning precis innan efterrätten och hela himlen öppnade sig och det bara öste ner - med det är ju ingen riktigt midsommar utan regn!

 

~❤~

 

 

 
 

 

Kommentera inlägget här :