Washington DC

Hej bloggen!

I helgen så var Lisa, Fille och jag i Amerikas huvudstad - Washington DC! Vi bodde i Chinatown vilket jag tyckte var lite roligt eftersom jag aldrig varit i något Chinatown. Det var en liten upplevelse men jag trodde att det skulle vara mer krimskrams än vad det var. Det kan också bero på att just detta Chinatown inte var så stort heller.  Tråkigt nog så var det väldigt kallt den första dagen vi var där så det var inte så roligt att gå runt och kolla på monumenten och alla museum stängde kl5 så vi hann inte med så mycket.

Vi åkte sedan till Georgetown, vi hade hört att det är där allt händer. Det var ett mysigt område med massvis av affärer, restauranger, barer och fina små byggnader. Senare mot kvällen insåg vi att vi inte kunde gå runt så mkt mer för det var så kallt så vi gick på bio ist… Vi har ju sett de flesta filmerna som går på bio just nu men vi valde att se Robocop för vi ville se Joel Kinnamans prestation! Jag var positivt överraskad både av honom och av filmen, utifrån trailern så tyckte jag inte alls att filmen verkade bra överhuvudtaget men jag tyckte att den absolut var sevärd! Det kanske berodde på att Joel var med också.. Men den var faktiskt underhållande och vi var de enda tjejerna i biografen också så det var ganska roligt det med.

På söndagen var det underbart väder, strålande sol och blå himmel. Vi gick från Capitol Hill längs med parken, till Washington Memorial, till Vita Huset och sedan till Lincoln Memorial. Längs med denna lila promenad stannade vi och kollade på de olika memorialsen som var längs med vägen. 

Vi har haft en väldigt trevlig lite weekend och jag tycker det var roligt att se stadens perspektiv nu under vintern för av min erfarenhet av filmer och bilder har jag bara sett allt när det varit vår och sommar dvs allt har varit grönt. DC är en väldigt fin stad men många stora bastanta byggandet, det är inga skyskrapor som i NYC eller Chicago men det kändes som att byggnaderna var väldigt stora och mäktiga ändå pga arkitekturen var som den var.

 

Peace out x

 

~~

 

 
 

Kommentera inlägget här :