7 månader

Hej bloggen!

Nu har jag varit här i lite mer än 7 månader, vilket känns helt sjukt. Tiden går verkligen fortare än vad man tror. Tidigare har jag haft lite smått ångest över att allt har gått så fort och att jag har mindre tid kvar än vad jag har varit här. Men det har ändrats nu, jag har inte hemlängtan men jag ser fram emot att komma hem till Sverige, till min familj och mina vänner! 

Jag har mycket roligt att se fram emot den tiden jag har kvar här också så jag ska verkligen ta vara på tiden jag har kvar. I helgen åker Lisa, Fille och jag till Toronto, Kanada och ska fira Filles 20 års dag! Min familj kommer hit i sommar för att spendera lite tid här med mig i Chicago och vi ska även på roadtrip i California. Sen ser jag också fram emot min "resemånad" som jag kommer göra med Lisa där allt är bokat och klart! Vi kommer åka till Florida och Louisiana.

Jag har även bokat biljetter för att gå och se Chicago Bulls och Blackhaws, sjukt taggad! Trotts att vintern fortfarande är kvar här (bara sådär efter 4 månader) så märks det att våren är på väg, vi har haft varma dagar men rätt var det är så blir det kallt igen och börjar snöa. Men jag har det härliga vårpirret i kroppen så jag hoppas på att den kommer snart!

 

Hoppas att allt är bra med er där hemma, vi är inte alls avundsjuka på att ni har det varmt och vår!

 

~❤~

p.s trotts att vi varit här sju månader så har vi hittat en ny svensk tjej som bott i vårat område i över fyra månader utan att vi har vetat om det. Så nu har vi ännu en hörlig tjej att umgås med!

 
 

 

Kommentera inlägget här :