Gospel Festival, hockey & suchi!

Hej bloggen!

I helgen så hade Lisa ett au pair möte som jag och Fille följde med på. Det var en gospel övning i stan. Sjukt roligt, det roliga var även att jag inte hade förstått att övningen på lördagen var inför en gospelfestival som vi skulle uppträda i. Vilket var en positiv överraskning! Vi övade i c a2-3 på lördagen, fick frukost och lunch och vi fick hänga med kristna Chicagobor. Det var jätte roligt, Jossan var också där så fick lära känna henne bättre och vi fick en ny vän från Sydafrika! Gospeln och stämningen under övningen var riktigt härligt! Alla var glada, skrattade och sjöng. Lärdagskvällen spenderades med min värdfamilj och hundra andra värdfamiljer på ett till au pair event - hockey game! Det var super mysigt och skoj! Pojkarna har varit hos sin mamma i snart en vecka så det var kul att få träffa dom de timmarna de var med oss.

På söndagen gick jag upp 6 på morgonen för att heja fram Sverige till guldet i männens hockey men det vet vi väl alla hur bra det gick…

På eftermiddagen så var det genrep och konsert vilket var så roligt! Det var en mysig liten kyrka med härliga människor. Det var verkligen en upplevelse som man inte hade fått i Sverige. Gospeln här är verkligen som den man föreställer sig från film och tv. Man kunde inte annat än att gå hem med ett leende på läpparna. Efteråt så åt jag Amanda och Cindy sushi med en trevlig suchibar. Ett väldigt bra avslut på denna helgen!

~❤~

 

 
 
 

Kommentera inlägget här :